maanantai 4. kesäkuuta 2012

Huonoa onnea...osa 29

Tiedäthän sen tunteen kun jonain aamuna et halua herätä..tai herättyäsi haluaisit vain kääntää kylkeä ja unohtaa kaiken! Ummistaa silmät ja sanoa pyh moisille ongelmille? Minä tiedän tuon tunteen ja hyvinkin useasti.
Minua sanotaan huono-onniseksi mutta joskus jopa helekatin hyvä onni liipaisee minuakin, mutta useimmiten jos jolleen sattuu niin sen salaman alle jään taatusti minä!

Aamu valkeni...hmm normaalisti! Jee tänään en tee kenenkään puolesta mitään ja en passaa ketään olen vain ja teen sen mitä haluan! Näin toitotin ihan ääneen jopa...niinpä puolen tunnin päästä koko maailmani mullistui!
"kuva lainattu"
Kringgg...kringg...puhelimen näytössä luki Rakas soittaa...no perhana sillä on taatusti jotain ihan asiaa kun klo 10 minua häirittee kauneusuniltani!
Auto hajonnut mitäs nyt tehdään? No voi sun samperi..paku teki tenän! Minä lojun yöpukeissa ja mies vaati heti apua..ei siis tunnin päästä eikä föönäyksen vaan heti!
Siis olisin voinut todellakin vetää peiton korviini ja todeta " tää eii oo todellista" !

No ei muuta kun eukko verkkareihin ja tukka taakse ja mänöks.....ei samperi missä on rahapussi? Siihen ei edes voi soittaa kun se on hävöksissä kuten taas aina hävöksissä olevaan puhelimeeni.. Siis oikeesti, missä on rahapussini? Ei muuta kuin kelaamaan missä käytin viimeksi ja missä näin viimeksi..autossa joo-o toi kotiin mutta mitä sitten tapahtui...kunnes PIM...no voi helevata! Se oli siinä mihin sen edellisenä iltana olin kädestäni laskenut...nätisti ulko-ovemme vieressä olevalla penkillä! Kaikki rahat...no joo mitä rahaa köydällä duunarilla olisi? Eli rahat tallella ja visatkin...voi vide! Tää taitaa olla ny se hyvä onni mikä meikäläistä potki ja kunnolla?!
Siis miettikää..mihinkään ei oltu koskettu? Voi hittolainen! Vau oon sanaton..

No ei muuta kun talla pohjaan ja pelastamaan sitä armasta sieltä pulasta punaisen paroninsa kanssa...hinausauto paikalle ja koppiauto kyytiin ja kohti Mäenpään pulttipajaa...Kake tykkää ja vetelee viiksiänsä että taas saa rahastettavia lisää! Oon aina sanonut Kakelle, kun vielä naapureita oltiin, että kas kallismies...hän vaan aina pyöritti päätään! Pitää minua hulluna sen näkee jo nenän asennosta!

Auto korjaamolle ja mies kyytiin...siihen se minun vapaa sit soluikin...mutta sen oon itselleni luvannut että huomenna nukun pitkään!!!  Eli sammutan puhelimen, ruuvaan ovikellon irti, suljen koiran nokan jollain pihvillä tai herkulla ja nukun...otan unet takaisin mitä tarviin vielä tulevaisuudessa!
Katson vasta iltapäivällä peiliin että kuinka komialta tänä aamuna näytänkään...ja voisihan sitä suunnitellla vaikka päiväjumppaa kuin kuvan mummo...ei taivu ei tai sanonko suoraan että ei kannata tai joudun taas arvauskekuksen kiirepotilaaksi niksahtavinen nivelieni kanssa...


 Vähäks oon kateellinen...pyri samaan! Lahtosen suvun lukijoita en suosittele samaa kokeilemaan meillä on ihan perintönä yliliikkuvat nivelet..



Kävästiin illalla ( oliko jotenkin arvattavissa ? ) talolla! Täytyy sanoa että pojat tekee ahkerasti töitä ja kädenjälki on ihan kympin arvoista! Ei oo vielä huonoa sanomista työtahdista ja motivaatiosta! Mieskin ihaili että on ne saaneet tuokin kohdan luotisuoraan että täytyy ihan kehua..minä ajattelin että no eiks se talossa yleensä oo ihan toivottavaakin?
Mies näyttää ihan muurahaiselta tallin vierellä..
Voi on se komia...se talo! Ei noi raksamiehetkään ihan rumimpia oo, mutta nyt täytyy meikäläisen  sanoa että kerrankin minä en oo saanut jatkuvaa supinaa aikaiseksi letkautuksillani vaan nämä peijakkaat keskittyvät alati siihen työhön mihin heidät on palkattukkin.. Onko taitoni ruostuneet?  Taidan tulla jo vanhaks...


Mies potkii kiviä hallin kulmalla...tuossa toi oikeanpuoleinen ovi on sinne minun "salaiseen varastooni" joka ei enään ole salainen kun mies meni ja luki tämän blogini.. Siitä olen nyt ajoittain saanut kuulla aina kun lähdetään tontilta kotio...mutta mitäs tuosta! Vielä se kiittelee innokasta sisustamistani! Ps..ostin tänään niin unelma verhot makkariin että hintakin oli unelma joten kaurapuuro voi mauttaa parina päivänä ruoaksi, mutta onpahan terveelliset lounaat!









Keittiön ikkunanäkymää! Tästä meikäläinen sitten huivipäässään kurkin mitä kylillä tapahtuu ja lasken kuinka monta kertaa se naapurin isäntä siitä ohitte ajeloo.. Pojat pelkäävätkin että nyt meidän äiteestä tullee ihan mualainen kun se muutta sinne susien ja karhujen syötäväksi keskelle ei mitään! Ehei poijjaat...äkkiäkös meikä cityyn täältä pärräyttää! Taidan kuitenkin pari kertaa leikkiä heidän kustannuksellaan laittaen ylleni jotkut navetta lomittajan hyntteet ja huivi päähän..lasken sit kuinka monta alaleukaa loksahtaa paikoiltaan...
 


Sain viestin...meidän suvun geenitutkimukset edenneet niin että jokaisen yli 30v naispuolisen ja mies puolisen olisi käytävä tutkimuksissa..naiset siis yläpäästä ( en tarkoita päätä vaan rintoja) ja miehet alapäästään ja sillä en nyt tarkoita sitä vaan sitä rauhasta. Englantiin on muuten geeni mennyt tutkittavaksi...jahas..jahas.. En tiedä miten tuon uutisen otan vastaan? Aivokasvainleikkaus juuri takana.,..uutinen että poskessa kasvaa jokin kystä, suolisto sökönä ym sairaudet...tarviinko siihen enään mitään geenitutkimuksia?

Hymy huuliin NÄILLÄ MENNÄÄN SANOI MUMMO LUMESSA!!

Ei kommentteja:

Kalana kuivalla maalla

 Miten tämä voi olla mahdollista? Tuo kysymys on monen ystäväni suulla kun kerron tekemisiäni ja touhuamisiani. Ne jotka ovat lukeneet kirjo...