sunnuntai 27. toukokuuta 2012

Tuunausta ja nuijapäitä...osa 23

Aikaa tappamaan mitäs muutakaan?
Kovin ei kiehdo ajatus notkua iltaan asti vuokrahelvetissämme...tässä pienessä 80 neliön kolmiossa! Ikkunat vaatisi pesua ja moni muukin paikka puunausta vaille mutta jokin vetää ajamaan reilun 20 km päässä olevalle tontille. ♥

Aamutuimaan autoon taas reilu 40 heinäseivästä ja matkalla "pudotettiin" ne asiakkaalle..onnelliselle sellaiselle! Voi kun olisitte nähneet emännyyden ilmeen..näin hyviä! ♥ Tiedän tuon tunteen sydämessäni, olisinko mahdollisesti itse sen tunteen kokenut usein varsinkin viimeaikoina?

Minulla oli ajatus ja tämän ajatuksen toteuttamiseen tarvitsen tuota "karvaista kaveriani" siis miestäni..toteuttamaan sitä eli toimimaan käsinä kun minä hoidan aivotuksen! Tälläi meidän parisuhde on toiminutkin viimepäivinä tosi hyvin..mie mietin ja tuumaan ja mies mennee ja tekkee..hiukan on alkanut olan takana kuulumaan nikotusta mutta minullahan on tunnetusti huono kuulo!


pöydän kansiosa
Halusin oman työpöydän..siis en mitään Iskun työpöytää havittele vaan jäämälaudoista mies saa loihtia jotain! Ja loihitikin kuulkaa oivan pelin..sain jopa hiukan korkeamman version olenhan vaatimattomasti kropaltani sen 180 cm!

Miten kummassa minusta onkaan niin pitkä tullut? No äitee tuputti mennen ja tullen aina kaurapuuroa...sen syytä se on varmasti! Voisin tähän hiukan kevennykseksi kertoa Pietari setäni sanonnan..edesmennyt setäni joka oli suustaan aikasmoinen huuliveikko..keneltä lie olen siis tän laulavan suuvärkkini perinny?
Pietari oli meidän (vanhempien) talonrakennus brojektissa usein mukana..lautamiehenä ja toteuttajana.. Suu kävi varmaan enemmän kuin vasara..yhden tarinan tisseistä MINUN TISSEISTÄNI muistan..no miten sitä voisikaan olla muistamatta kun joka kerta kun peiliin katsoo niin voi ei se muistuu.. Eli Pietari puuhasteli tontille ja sanoi minulle ohimennessään " kuules tyttö jos meinaat että tissit alkaa kasvammaa niin hierase joka ilta niitä piimällä niin johan alkaa kutisoo siihen malliin että kohta sulla on tissit! " Minä olin nuorena siis lauta...kakkosnelonen oikein...mutta tää armas setäni jatkoi samaa virttään joidenkin kuukausien jälkeen kun olin "puhjennut naiselliseen kukkaisuuteeni" runsaine rintoinekin...Pietari tuli käymään kylässä ja ekku tokaisu oli " kuules tyttö mää ny litratolkulla sivelemmään tarkoittannu!" Arvatkaa siis tän takia omistan runsaat ryntään syyttäminen sit sitä setääni...PIETARIA!

Takaisin pöytäbrojektiini jonka armas puolisoni siis toteutti minulle:


Valmis pöytä !!

































Pitihän sitä uutta hienoa "työpöytää" kokeilla ja ikkuna sai uuden käsittelyn! Minä tiedän juu-u tyhmääää menen ja pilaan pian koko ihan aarteen sen vanhan pyöreän ikkunan, mutta minulla on visio ja siihen visioon kuuluu hiominen ja maalaus..siitä tulee hieno elkää vielä arvostelko keskeneräistä työtä jookosta?







Ikkuna jota alan hiomaan, otin lasit pois ja ristikon ja se saa uuden pinnan...uusvanhan pinnan! Kaikkeni yritän en halua pilata tätä aarretta ja sieluni silmin jo näen kun se kaunistaa kotimme seiniä...nii-in niitä seiniä mitä vielä ei ole edes tehtykkään!











Tässä kuvassa on jo maalipintaa saatu kovastikkin pois ja alta löytyikin hyvää puuta eli eipäs ollutkaan laho koko kapistus! Kiitos Erkki-papan tää aarre on mun ♥

Joku sanois varmaan että järeet on aseet millä vanhaa maalia vastaan alat taistoon mutta tällä se lähti kuin sulavaha...kuumailmapuhaltimella!! Näin homma pelaa mutta joku entisöijä antaisi minulle varmaan selkään :)


Mun täytyy sanoa että se tunne kun käristyt pikkuhiljaa tallin viereustalla niin minulla ja tuolla puhaltimella oli varmaan ihan sama tunne...kumpikin kävi yhtä kuumina! Onneksi vain minä valuin hikeä ei tuo puhallin.


Ei jaksa tuunata enään..pieni kävelylenkki pienellä pihallamme (hehtaari) ja kameralla kuvia nuijapäistä joita armas koiramme yritti nokka vedessä saalistaa..suuri saalistaja lihanhimo nokassan meinas uida siinä kuravedessä jonka sammakko pesue on vallannut ! 
OIkein kun tarksti katsot niin siinä niitä nuijapäitä tulevia sammakoita on..






Sähköä...



Tontti takapihalta...voi kun voisin saada teille sen kaiken hiljaisuuden mitä tuolla luonnon keskellä on..sitä ihan kaipaa kun täällä keskellä ihmisvilinää asutaa! Olen siis tulossa vanhaksi sitä se on kuulkaas...minä myönnän sen!







Aurinkoista päivänjatkoa kaikille lukijoilleni..blogi isonee teksteistä en tiedä viisastuuko ne milloinkaan mutta tarkoituksenanihan on vaan että sinä pääset hiukan kurkistamaan millaista elämä on tälläisellä puhelijaalla ja touhukkaalla emännyydellä jonka sydän kaipaa maalle hetkeksi hengähtämään ! ♥


2 kommenttia:

Justiina kirjoitti...

No oot kyllä ollu tänään ahkera :)

Höh,miks ei kukaan tee mulle omaa työpöytää :/

Itseasiassa oon kerran tehny ite ompelupöydän itelleni.Arviolta tollaset viitisenkymmentä naulaa ja ruuvia meni yhteen pöytään,mutta hieno tuli ja toimi moitteettomasti ,kunnes kerran sai lähtöpassit kaatopaikalle. Harmittaa kun en ottanu siitä silloin kuvaa :/

Sie mukään vanha ole !! Nainen parhaassa iässä :) :)

The Sarppa kirjoitti...

No niinhän mie oon..mutta jotenkin väsynyt kadulla tallaamiseen..tahtoo tuntea varpaien alla kivvii ja ruohoo ja kirmata vaikka alasti takapihalla kun sille päälle sattuu ja voin taata että sattuu!! :)

no äkkiäkös sitä muuttoauto sit maallekkin saa soitettua kun siltä alkaa tuntumaan että ääntä ja het!

Kalana kuivalla maalla

 Miten tämä voi olla mahdollista? Tuo kysymys on monen ystäväni suulla kun kerron tekemisiäni ja touhuamisiani. Ne jotka ovat lukeneet kirjo...